söndag 12 april 2009

Påskhelg.

Vilken underbar helg jag haft. har verkligen njutit av att ha min älskling hemma.
I fredags var vi på Skansen och njöt som så många andra av solskenet, kan tala om att det var ruskigt varmt emellanåt. Björnungarna hade vågat sig fram, vargarna låg och svalkade sig i buskarna och vi såg små ungar hos lemurerna, babianerna och bland surikaterna. Vi var inne på akvariet också såklart, det e ju nästan ett måste när man ändå är där. Jag tog självklart tillfället i akt och klappade både Imse och snoddas, någon som vet var alla andra spindlar de haft tagit vägen?? På vägen ut såg vi Hasse Aro med familj- måste säga att det är en stilig karl det där. ;)

I går tog oss ner till sambons familjs kolonilott och grillade lite korv på dagen och sen var vi hos sambons föräldrar och åt mat på kvällen.

Idag var vi på min farfars grav på österhaninge kyrkogård och satte två påskliljor i den sura hemska jorden (farfar jag lovar att byta jorden och göra det fint för dig snart) Vi tog en promenad i solskenet idag igen. vi har blivit riktigt duktiga på det där nu, varit ute och gått 8 av 10 dagar än så länge i snitt en timme per gång... *stolt*

Självklart togs det bilder på skansen, de kommer upp när man minst anar det.
Ha en härlig kväll på er!
kram kram

2 kommentarer:

  1. "Hon fyller 45 i år och man vill ge henne något speciellt"

    Och här kommer jag och börjar läsa dina inlägg, och tappar nästan datorn i golvet när jag kom till meningen ovan! MY GAD! Är inte du TJUGOFEM år?? Med en mamma som blir 45? Snacka om att man känner sig som en gammal hagga.

    25 år.

    45 år.

    Jag kan f-n inte smälta det.

    Jag kom av mig helt!

    Och du. Tack igen för din fina kommentar! Och välkommen till bloggvärlden!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för kommentaren! Naturligtvis får du länka till mig, det är roligt om det jag gör används av ännu flera! Ha en bra dag!

    SvaraRadera