tisdag 21 april 2009

Städat

Suttit i flera dagar nu och känt mig allmänt onyttig och jäklig, trots rekrytering och jobbsök och allt annat, man känner sig så meninglös bara.
Gnällde för sambon när han kom hem om att jag inte gjort något idag, halvt gråtfärdig och sen började jag rabbla:
1. Jag har tvättat två maskiner tvätt,
2. diskat i två omgångar,
3. lagat ungsstekt lax, kokt potatis och romsås,
4. röjt bland alla kläder,
5. städat bort allt skit som låg ovanpå byrån,
6. plockat ihop en massa filmer och packat ihop så att alla böcker han tog hem från sin mamma och pappa ska få plats,
7. satt upp nämnda böcker,
8. sökt runt efter jobb på nätet,
9. städat spisen
10. och toaletten,
11. hängt upp båda maskinerna tvätt
12. och plockat ut och upp all disk samt
13. satt ihop en sådäringa ställning man har i garderoben att förvara kläder i, hyllsystem.
14. har dessutom hunnit dösnacka lite med folk online,
15. 16. 17. 18. snackat med mamma i telefon 4 gånger ( saknar henne så mycket)
19. samt precis avslutat ett samtal med bästa vännen.

Nej som sagt, idag har jag inte gjort något... (sambon ruskar på huvudet)

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Hej där! =D Ja, jag ser att du varit totalt sysslolös hela dagen. Ärligt så undrar jag om inte du hunnit med mer än jag idag... Jag fann pärlplatta med alfabet, på Panduro i alla fall:http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=260065
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Och jag som gnäller över att jag måste jobba. Man kanske ska ta och uppskatta det man har lite oftare...

    SvaraRadera