fredag 17 april 2009

Sjukhuset

Efter mitt gnällinlägg igår somnade jag och sov nästan hela dagen, när jag vaknade hade jag ondare än innan och ringde sjukvårdsupplysningen, så torsdagskvällen spenderades på SÖS.
Blev inskickad med symptom på blindtarmsinflammation.
Hamnade på akuten, fick dropp och blev uppkopplad till monitor, hade högt blodtryck, hög puls och vätskebrist. Läkare kom och klämde mig på magen, blev uppskickad till gynakuten där de genom ultraljud kunde utesluta både graviditet och brustna cystor.
Nerskickad till akuten igen där de sa att jag fick välja mellan att åka hem eller bli övervakad på natten. Mina vita blodkroppar är lätt förhöjda så även min sänka.
Jag valde efter 6,5 timme att få åka hem och sova i min egen säng.
Nu kan jag bara avvakta, får jag feber eller mer ont så måste jag in igen.

Räknade efter att jag fick träffa 4 olika läkare och 12 sjuksköterskor där större delen klämde på min redan ömma och svullna mage.

Är jätterädd och nervös för att det ska bli värre igen, kändes bättre när jag vaknade men enligt dem så kan det vara lugnet före stormen om man blir bättre också...
Just nu vet jag ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar