onsdag 13 maj 2009

igår, idag, imorgon

Ja som jag skrev igår hade jag inte världens bästa dag då, har ju som ni vet varit hemma ganska länge i min ensamhet och då äntligen fått en timanställning, var så glad och vill verkligen jobba på och visa att jag är som klippt och skuren för det här så att fasta andra dagen på nya jobbet när allt fortfarande är så nytt var inget bra. 20 ungars sorl, ingen mat, för lite att dricka och laxermedel på det.... ingen bra kombination så nu har ni lärt er det.

Kom hem igår och var helt slut, den lilla treåriga flicka i mig kom ut och tårarna sprutade, var så trött att jag knappt kunde resa mig ur soffan fick i mig en kopp buljong och somnade i soffan mot min sambos axel. Kom i säng vid 10tiden och vaknade sedan kvart i 3 med värsta racerbajset... och kunde inte somna om... kände huvudvärken komma smygande, sen upp vid 6 för att skölja ur tarmen och in till SÖS ett par timmar senare... de röntgade och allt var bra, jag kom hem och åt en macka och hade räknat med att hoppa iväg till jobbet pigg och glad vid lunchtid... det gick inte alls.
Hade en huvudvärk som inte var från denna värld, ringde och sa att jag blir hemma och slocknade i sängen. Vaknade 3 timmar senare och nu mår jag riktigt bra.

Så imorgon ska jag jobba igen och även på fredag så jag känner inte att det blev en sån katastrof fast jag inte gick idag.. men lite arg var jag, jag vill verkligen jobba och jag vill jobba mycket och hårt och längtar tillbaka.
Jag har iallafall hunnit fixa lite här hemma och ikväll är jag ensam då sambon ska jobba sent och sedan spela poker med grabbarna. Tror minsann att jag kommer hinna pyssla lite idag!
Så det här är förhoppningsvis sista gnällinlägget på ett tag men nu vet ni hur det går här, håll tummarna nu för att allt var bra med min röntgen så jag slipper det här nu!

Stor kram till er!

1 kommentar:

  1. Du måste vara rädd om dig!
    Jag vet att du vill så mycket nu när du varit hemma så mycket, men....
    Lyssna nu på gamla tanten som vet hur det är att vara i samma sits. ;-)

    SvaraRadera