tisdag 5 maj 2009

Kaos!

Jag har känt mig så uppgiven, trött och less sista tiden att jag knappt vetat vad jag ska ta mig för och knappt orkat ta mig för något heller.
Meninglösheten har fyllt varenda tanke.
Idag har det hänt så mycket saker i min lilla värld att jag är helt överväldigad.
Jag har fått en timanställning, hur mycket jobb det blir och hur ofta, det återstår att se men jag finns fortfarande till.
Hemfrid som jag varit på intervjuer hos och gjort utbildning för vill verkligen ha mig där men inte kunnat matcha mig än.
Jag ska på en rekrytering för 7-eleven på torsdag och jag fick dessutom ett samtal från en man som jag ska på intervju hos angående ett jobb på ett cafe.
JAG FINNS TILL! Jag är inte helt meningslös, jag existerar.
Var faktiskt orolig där ett tag, ser kanske inte en solig dag i slutet av min tunnel än men jag ser åtminstone ett litet värmeljus där och det lilla ljuset var precis vad jag behövde.

Men som sagt, är helt överväldigad, allting kom på en gång och jag tror inte jag hunnit smälta det riktigt, är glad, tro inget annat, är otroligt glad men samtidigt jätterädd och nervös och vill inte gå miste om allt det här.
Jag har tvivlat så mycket på mig själv, på vad jag är kapabel till så självklart är jag rädd och nervös men jag är bara jag, mer varken kan eller ska jag försöka vara.

Vet ni vad? Jag tror att jag egentligen duger precis som jag är. (ska använda det som mantra ett tag framöver)

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Det är ett bra mantra! Använd dig ofta av det.
    Det är så äckelskitjobbigt att inte känna sig behövd. Det är också då det är så lätt att psyket rasar rätt ner för en...
    Jag håller verkligen tummarna för dig att det här kan vara vändningen för dig!

    SvaraRadera