tisdag 12 maj 2009

Jobb

Jag har jobbat... i två dagar nu, och ska jobba resten av veckan också.
Imorgon ska jag dock röntgas för att se så all njursten är borta så får börja lite senare.
Så numera är jag timanställd på en förskola i Hammarby Sjöstad.
Ni anar inte hur underbart det här känns, även om jag fortfarande söker efter ett fast jobb så har jag något att göra ett tag iallafall.
Och ungar är ju underbara, fått ett antal frågor om mig och allt som rör mig tex: Har du en bebis i magen, den är ju så stor? Vilket språk pratar du egentligen? Samt: Det hetter Pappeeeer inte pappor (skånska ni vet) det är ju tur att det är barn åtminstone, barn är ju barn, dumma vuxna vill vi helst inte ha fler så lika bra de frågar som små.. ;)
Har en sjuhelskottas massa namn i skallen, rutiner osv.
Har dessutom fastat idag inför röntgen imorgon så jag är nog inte jättetrevlig.... ´

Kram på er.

2 kommentarer:

  1. Försök nu o gå ner i varv så du inte blir helt överhettad. Vi ses i mörrn! Kram Sollan

    SvaraRadera
  2. Barn kan verkligen få en att le. De är så spontanta och underbara. söta kommentarer du fick :-) Hittade hit från Tillklippt och skickar en vårkram via cyber-rymden. Lycka till med röntgen.

    SvaraRadera