måndag 18 maj 2009

Intervju

Idag fick jag ett samtal från min handledare på AF om att SR skulle intervjua lite arbetslösa ungdomar och då hon vet att jag kämpat så ville hon promota mig lite och gav mitt namn till journalisten. Så idag fick jag besök av Emelie på SR, vi pratade om arbetslöshetens våndor och problem, om ljuspunkter i mörkret och om frustration och saker som man hade velat ändra på.
Var kul att prata av sig lite och berätta om hur det verkligen är, inte bara hur folk tror att det är, vi pratade om att självmorden bland unga arbetslösa ökat drastiskt och hur djupt deprimerad man kan bli.
Tydligen sändes intervjun redan ikväll, vilket jag inte visste förrän jag fick ett sms av en gammal arbetskamrat med orden; hej vännen, hur har du det? jag hörde dig på radion nyss!
Jag hoppas någon hörde intervjun och kanske fick sig en tankeställare över att allting inte är så som det ser ut att vara, arbetslöshet handlar inte bara om att gå hemma, det handlar om en psykisk press, om pengar, om socialt liv, om meningsfullhet och om ensamhet.

På onsdag ska jag jobba på förskolan igen, fick mail av chefen som sa att alla var jättenöjda med mig och sedan ett samtal om att de behövde mig på onsdag!

Nu ska jag dra upp älsklingen ut badet och spöa honom i yatzy

Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Du gör så rätt som går ut och berättar när du får chansen!
    Det är fan i mig ingen dans på rosor. Vare sig att vara arb.lös eller gå sjukskriven. Livet är en kamp på många olika sätt i den situationen

    SvaraRadera
  2. Tack för besöket, hoppas att du hittar lite ljusglimtar i vardagen trots din situation. Kämpa på så kommer det att lösa sig så småningom, men jag vet hur du har det med ekonomin det är inte kul så där hade jag också det när jag var arb,lös. ha det gott nitan

    SvaraRadera